Już 13 marca Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich rozpocznie budowę dwóch rond. Przewiduje się znaczące utrudnienia.
W najbliższy czwartek (13 marca) od godziny 10:00 rozpocznie się budowa dwóch rond na terenie miasta. Pierwsze z nich, będące rondem turbinowym, powstanie na skrzyżowaniu ulic Jana Pawła II, Alei ks. J. Popiełuszki i Alei S. Mikołajczyka. Drugie, tradycyjne rondo, znajdzie się na skrzyżowaniu ulic Bierzewickiej, Jana Pawła II i Płockiej. Łączny koszt inwestycji to ponad 10 milionów złotych.
Budowa będzie wiązała się z utrudnieniami w ruchu drogowym na terenie Gostynina. Przede wszystkim droga w kierunku Płocka ulegnie znacznemu wydłużeniu. Na odcinku między przyszłymi rondami zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy w kierunku centrum miasta. Zamknięty zostanie wlot ulicy Bierzewickiej do ulicy Płockiej. Aleja Mikołajczyka (na odcinku między skrzyżowaniem z ulicą Zamkową a skrzyżowaniem z ulicą Jana Pawła II) zostanie wyłączona z ruchu. Na skrzyżowaniu ulic Jana Pawła II, Alei ks. J. Popiełuszki i Alei S. Mikołajczyka sygnalizacja świetlna zostanie wyłączona. Na czas budowy wprowadzone zostanie również ograniczenie ruchu pojazdów o masie całkowitej przekraczającej 8 ton.
Budowa ma zakończyć się jesienią, więc lepiej uzbroić się w cierpliwość. Ostatecznie, choć na efekty trzeba będzie poczekać, inwestycja Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich ułatwi kierowcom poruszanie się po mieście.
Przebudowa skrzyżowań to niewątpliwie słuszna inwestycja, która może znacząco przyczynić się do poprawy komfortu jazdy oraz zmniejszenia korków na tym odcinku. Jednakże, jak w przypadku każdej większej inwestycji drogowej, pojawiają się pewne kontrowersje i wyzwania.
Ograniczenia mogą utrudnić dostęp do sklepów przy ulicy Płockiej, miejskiego targu i centrum handlowego. Wątpliwości dotyczą również służb ratunkowych, które w przypadku konieczności powrotu będą zmuszone do długiego objazdu, co w sytuacjach krytycznych może stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia.
MZDW przygotował dwie mapy z wyznaczonymi objazdami dla pojazdów poniżej i powyżej 8 ton:


Fot.: Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie
No to teraz będzie się działo!
To żart? Mam 800 metrów do netto i będę wracał 4 kilometry? Debilstwo!
Możesz iść pieszo
W sumie racja. Zatankować też mogę iść pieszo. W zasadzie to wszędzie można iść pieszo. Kurde, to po co te ronda? W ogóle zamknąć te ulice. Bo można iść przecież pieszo. Dzięki za radę!
Po co w ogóle auta jak można wszędzie pieszo
Trzeba to przetrwać
Ja tam mieszkam. To co? Po paliwo mam jeździć 10 km? Bo z Jana Pawła na Orlen będę chyba tak miał
Współczuję okolicznym mieszkańcom ale żeby coś zbudować najpierw musi być bałagan
No ale mogli by zrobić światła i wahadło czy coś. A nie zamykać ulice w jedną stronę do której nie ma dojazdu
ciekawe czy te wykopy potrwają tyle ile jest przewidziane
Zakończenie jesienią ale nie napisali którego roku 🙂
Byle do jesieni…